söndag 27 september 2015

Svar från det sk förbundet

Minns ni Tanya och hennes brev till föreningens ordförande? Det har förekommit en konversation men jag kan  garantera att det kommer mer inom kort tid. 

--------------------------------------------------

Britta; Nu är det dags att du talar om vad du anklagar mig för. Du skriver urkundsförfalskning Tanya. Så här det. Jag skrev 2 motioner till årsmötet. Bara den ena togs upp muntligt av ordförande CvM. Den andra fanns utdelad i mapparna till alla som var där, så den fanns ju på plats. Det jag skrev till dig var att det borde stå i protokollet att det fanns 2 motioner som styrelsen hade diskuterat.

 Att det inte togs upp muntligt innebär inte att motionerna inte fanns där utan alla deltagare fick dem. Tänk dig för innan du beskyller folk för saker som du inte vet!

Tanya Borst Britta.. jag har inte nånstans i mitt inlägg namngett dig?.. hur som helst.. jag diskuterar gärna detta med berörda men då ska det ske under ordnade och korrekta former och inte i ett socialt media. Det är både mycket oseriöst och inte särskilt förtroendeingivande.

Tanya Borst 
H
ej Britta..

Då det tyvärr verkar som att du inte har ngt intresse av att kontakta mig utanför sociala medier och jag gärna svarar för mig....så får vi helt enkelt tvätta vår byk offentligt för alla att se.


ETT. jag anklagar inte dig för urkundsförfalskning... jag hävdar att du medvetet, alternativt omedvetet uppmanade MIG att göra det genom att göra tillägg i årsmötesprotokollet.

TVÅ. Ja jag är medveten om att du hade skickat in två motioner. Den ena togs som du nämner upp på mötet (vilket framgår på protokollet) och den andra togs inte upp... Då är det som så Britta att jag KAN och FÅR inte skriva in det i protokollet... den diskuterades inte med medlemmarna och ej heller togs det ett beslut kring den.. Jag beklagar att detta missades på mötet men det är inget som jag som mötesekreterare har rätten att korrigera i efterhand. Sen spelar det ingen roll att den låg i mappen. vi kan inte ens veta om alla de fakto ens kollade i den. 
Ska tilläggas att du i ditt mail var mycket tydlig med vad du ville... att det gick till som du beskriver här är inte helt sanningsenligt ellerhur.. Detta är del av vad du skrev då..
- Hej, Jag vill göra en komplettering under motioner. 
Jag hade skickat 2 motioner men en, den om min bok om eds, togs inte upp. Det måste tas med så att styrelsens beredning av den står med i protokollet. Hälsar Britta.

TRE. det du inte alls nämner här är din andra förfrågan om komplettering av protokollet.
-Det måste stå också att jag anmälde en person i stiftelsen Yvonne haglöf, tumba för bankens räkning. Jag hade skickat in detta till styrelsen i förväg.
Britta-

inte heller detta togs upp på mötet... den enda frågan som lyftes var om närvaranden kunde rösta in henne som styrelsemedlem i Stiftelsen. Det är en väldig skillnad mellan att vara styrelsemedlem och vara firmatecknare. och att ändra det i efterhand i ett protokoll blir helt fel. Det spelar faktiskt ingen roll om styrelsen visste om detta... vi mötesdeltagare gjorde det inte.

ett tillägg till allt det här är att i egenskap av årsmötessekreterare hade jag inga som helst skyldigheter att hålla reda på detta under årsmötet.. mitt uppdrag var att skriva ner vad som sas på mötet.. varken mer eller mindre, vilket då leder till faktumet att när du hade ordet på årsmötet fick du en tydlig förfrågan om du hade ngt mer att tillägga, vilket hade varit ett gyllene tillfälle att ta upp nämnda saker.. men då svarade du nej på den frågan.. således ligger mycket faktiskt även hos dig själv.. Du fick möjligheten att lyfta din egen motion men gjorde inte det... då kan du faktiskt inte heller klandra mig över det faktum att det inte finns med i protokollet.

Så.. nu knyter vi ihop hela det här svaret.... Du hade ingen undran om jag kunde göra ändring/komplettering... utan dina mail är direkta uppmaningar att göra tillägg om två saker som inte diskuterats, röstats eller beslutats om på mötet. och det är DÄR I problemet ligger... det är uppmaning till urkundsförfalskning.
Vi har alla gjort mer eller mindre fel.. säkerligen vi är trots allt bara människor... men då gäller det också att kliva fram och ta ansvar för just det.

Britta... du anser att jag inte vet något... problemet här blev nog tvärt om... jag visste för mycket

--------------------------------------------------

Detta är den krassa sanning som nu rullas upp framför er! Ni måste nu ta er chans på det kommande årsmöte att sätta er upp emot denna clownskola som ska föreställa ett stort riksförbund för en ovanlig diagnos som behöver all pondus den kan få i kontakt med vården, samhället och politikerna!

Skäms på Ehlers-danlos riksförbund! Hur kan DU "kära" ordförande sova på nätterna? Hur vågar du se dig själv i spegeln?

(Googlad bild)


För mer läsning:

http://nouw.com/lundabergs/tanya-har-fatt-svar-fran-britta-20668648


Vi


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar