lördag 21 november 2015

Nu var det dax

Igår var vi på Vc för att diskutera mitt höga blodtryck. De var inget vidare upplyftande besök och hen var inte jätte intresserad av att lyssna på mina teorier. 
Ni vet ju mina tre teorier:

1. Biverkan av medicin
2. Den konstanta smärtan piskar upp trycket och pulsen
3. Ngt annat

Ja de är eg två teorier men jag försöker lägga fram att POTS i ovanliga fall faktiskt kan ge högt tryck. Hon viftade bort alla mina teorier och bestämde sig för att jag genast ska börja ta blodtrycksmedicin. Sen var mötet avslutat och fick gå vidare till labb. De tog det "stora paketet" med massor av rör och ett urinprov.

På kvällen drog jag iväg på överraskningsmiddag för A2, hon hade verkligen ingen aning om vad som var på gång:) 
Vi hade gömt oss och sen hoppade vi fram och sjöng... Vi åt plankstek till huvudrätt
De andra drack vin och jag satt med sockerdricka *ler*
Å vad gött det var! Tack snälla för en gudomlig måltid. Sen år vi pannacotta med vitchocklad och hallon 
Det var himmelskt gott! Ville aldrig slut äta men tog tyvärr stopp:(
Detta måste göras här hemma också!

Nu på morgonen fick jag ta min första blodtrycks medicin, kan ärlig erkänna att det känns väldigt jobbigt, ännu en medicin. Maken har startat en pepparkaksdeg och vi ska byta gardiner senare idag. Han ska ju jobba 7-21 hela nästa helg, så då är det okey att tjuvstarta lite. Blir dock lussebullsbak den helgen med A3, så barnen får baka också.

Nu drar lördagen igång....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar