fredag 27 november 2015

Ett samtal jag inte ville få...

Idag åkte vi för att hämta upp våran B2 för en helg hos oss, alltid lika mysigt att få hem honom. Vi hade knappt hunnit rulla ut från skolan när min mobil ringde, ett dolt nummer! Tror de allra flesta får ont i magen när ett dolt nummer ringer, de brukar sällan vara roliga samtal. Detta bekräftades snabbt när jag svarade och fick barnmottagningen i örat! Det var en samordnare som snabbt sa att ingen av barnen hade råkat illa ut *andas ut* och att hon har en avbokad tid till "våran" läkare tillsammans med sjukgymnast redan på onsdag! 

Paniken bubblar upp och vill nästan kväva mig, får ont i magen och som ett brev på posten sticker både puls och blodtryck iväg till nya höjder!
Försökte slingra mig ur tiden pga de korta varslet men de örat ville inte samordnaren höra på. 

Jag vill verkligen inte träffa denna läkaren igen, varje gång vi träffat hen så har jag blivit illa behandlad och denna nya gång kommer inte bli något undantag, det kommer nog snarare bli sju resor värre denna gång. Vi har ju "kört över" henne och åkt till bästa Dr Ronge som dessutom har sett vad jag har sett, satt Eds diagnos, vilket då har gett mig "rätt" gentemot den andra läkaren. Har försökt tala med den läkaren både som förälder men även visat på den kunskap jag har och lagt fram vetenskapliga bevis som styrker det jag sagt.

Men åker vi inte dit så få vi ej heller ngn sjukgymnastik som B2 nu behöver, så hur jag än vänder mig så blir de galet och kommer att drabba B2 värst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar