lördag 5 mars 2016

En vecka har passerat....

Ja den här veckan har sprungit förbi i ett snabbt tempo. Jag har egentligen inte gjort något större, var iväg på möte med B2 på bup om hans medicinering. Vi diskuterade olika alternativ och kom tillsist fram till en av få kvarvarande mediciner. Vi har snart slut på alternativ men förhoppningsvis kan detta fungera bättre. Älskade B2 tappar mer och mer i vikt och vi har börjat tala om näringsdrycker. Ja det har gått så pass långt nu att vi faktiskt behöver ta den diskussionen.

I tisdags var B1 hos tandläkaren och det beslutades om tandställning, hans tänker "viker" sig inåt mot gommen och riskerar då att lossna. Stackars B1 är inte alls så lycklig över att få tandställning men jag försöker att muntra upp honom så gott det går. Han har ju turen att tandställningen kommer sitta på ett sådant sätt att den inte syns. Har även försökt munta upp med att berätta hur illa jag hade det, att han ändå kommer rimligt undan.

B3 har tagit prover för att han alltid är så trött, man tog alla möjliga prover för att utesluta sjukdomar. Några exempel var crp, sköldkörteln, elektrolyter osv. Men de prover som jag hade trott/ hoppats skulle ge utslag gick inte att analysera så vi måste ta om dem. Så vi får vänta på järnvärde och järndepåer...
Nu tänker ni att jag är dum i huvudet som hoppas på att ngt prov ger utslag. Men låt mig förklara innan ni börjar svära över mig.

Om det syns något på proverna så kan man åtgärda det på olika sätt. Är det ett järnvärde så får vi mata honom med blodpudding, broccoli osv. Är de sköldkörteln så finns det medicin för det också. MEN visar det sig att alla prover är bra då står vi inför att det är EDS tröttheten... Det går inte att göra något åt, de som återstår då är att försöka lära honom att hushålla med sina energinivårer. Att tröttheten redan nu är så uttalad känns inte alls bra. Man vill ju att ens barn ska få må bra... Därför hoppas jag att det är något som vi kan fixa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar