torsdag 10 mars 2016

Årets första vårdag

Jag vaknade av att solen killade mig på näsan och skvallrade om att det ligger vår i luften... 
Så ut i solen med monsterrullen till en plats i lä, där har jag suttit på fm och njutit av värmen på mina kinder, kanske har jag blivit lite rosig på kinderna om jag har tur...
B3 var ute och busade tillsammans med maken och mig... Han har upptäckt att man kan köra med bobbycaren och låta mamma jaga i monsterrullen... Skrattet av ljudit över kvarteret...
Vi passade även på att låta lilla Frans katten prova på att gå i sele
Han var inte så imponerad faktiskt men ändå så kunde han inte låta bli att vara nyfiken... Men vattenpölarna var ingen höjdare...
det var jobbigt att vara ute tyckte Frans.

Igår var vi med b1 till sin smärtläkare och vi diskuterade igenom hans mediciner. Han slarvar ofta med lunch dosen (alvedon och lyrica) vilket inte alls är bra. Nu ska vi ta bort alvedonen helt för att se om det blir någon skillnad, hen ska även diskutera ett eventuellt byte av lyrica mot något annat. Han är en av få barn som äter lyrica och de är ett speciellt undantag pga en uträkning överläkaren på smärtkliniken som gör att han fick lyrica. Men nu har han ätit den i ca 2år och på dessa två år har han vuxit på både längden och viktmässigt så det kanske går att trixa med andra saker...

Efter detta var det dags igen för blodprover på B3, vi tog ju en hel bunt för ett tag sen. Så vi kan utesluta vad hans trötthet beror på. Men vi har fått ta om hans järnvärde och depåer tre gånger nu... Känns lite si så där faktiskt, att saker strular kan jag absolut förstå men två gånger i rad, på samma blodprov... Känns väldigt suspekt, speciellt när Vc tidigare undanhållit provsvar, de informerade då om att ngt var fel på proverna men vägrade säga vad... Så jag är inte helt bekväm med situationen.. Utöver detta så har jag fullt förtroende för Vc och deras läkare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar