torsdag 24 mars 2016

En smärtsam dag blandat med glädje

Idag började dagen tidigt, upp och hoppa med tuppen... Nåja jag kom upp iallafall    mer el mindre... Sov hela bilresan.

Vi skulle upp till barnhabiliteringen för utprovning av ny rullstol åt B1, hen som jobbade där var kunnig och införstådd i att vi som föräldrar var pålästa kring olika rullstolar. Vi lyckades snabbt minska ner urvalet till två olika som han ska få prova nästa besök och den som passar honom bäst blir den som följer med oss hem. 
Just den här biten var inte så illa, vi har ju ändå vant oss vid att han har rulle. 

Den jobbiga biten kom när vi började diskutera B3s behov... Vi fick titta på två olika "sulky"lösningar och hittade direkt vilket som skulle passa bäst. Hem och mäta och sen kommer vi kallas på en gemensam tid för båda pojkarna. Detta besök bara sprang iväg och inga problem alls med att få igenom det som vi behövde. 
Jo B3 behöver något att sitta i som är anpassat efter hans vikt. Han vill så gärna vara med på promenader men orkar i te. Han är trött på ett "icke friskt" sätt. Men nu så kommer detta lösa problematiken. Det känns jätte jobbigt, det är ju ändå ett externt bevis på att B3 inte orkar som andra barn. Vi hade givetvis helst sluppit detta helt men nu gör vi det bästa av situationen. 
Vi får köpa en minibuss för att som behövs... 2rullstolar och en special vagn!

Efter detta blev de besök till VC för att diskutera min puls. Man tog ett EKG och ett blodtryck och allt såg faktiskt okey ut. Så det blir att börja äta betablockare iallafall. 

Helt utmattad åkte vi till makes jobb och hälsar på en av hans kollegor. Denna människa är fantastisk och vi bara klickar med varandra, vilket jag upplevt sen jag fick kontakt med henne . Idag träffades vi IRL och känslan blev bara starkare och förstärkes. Det klickar helt enkelt :) eller som personen sa vid ett annat tillfälle:

"Vi har själarnas gemenskap"

Det stämmer så väl! Vi pratade länge och jag tankade massor av positiv energi. Så härligt och mysigt hen hade köpt påskägg åt alla barnen, B3 blev helt salig och kunde inte vänta till Lördag, vilken tur att vi vuxna sa att det var ok att tjuva lite.
Jag fick också något, jag blev helt ärligt tårögd av den omtänksamhet och värme hon bemöter mig med... Vi ska absolut träffas fler gånger!

Åå detta ska mumsas på i helgen, bara mitt, ska tänka på den goa kvinna som gav mig detta medans jag myser:) 

Nu vill familjen M önska er en glad påsk och ett trevligt påsklov för er som börjar erat lov idag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar