måndag 21 mars 2016

Äntligen har det vänt

Igår när jag skulle gå och lägga mig så insåg jag att det där med sömn inte skulle fungera. Smärtan var så vidrig i ländryggen att jag inte kunde stå rakt. Enda sättet att röra mig innebar att ha benen böjda och röra mig som en skitnödig anka... Att använda rullstolen var inte ett alternativ då jag inte ens kunde sätta mig ner. De var ungefär som när jag varit hos kiropraktorn (innan diagnosen) och hen hade släppt en låsning. När ryggen och knä viker sig av kroppens egen tyngd.


Somnade iallafall till sist och sov till 10.30, hade nog lite sömn att ta igen efter flera dagar med smärtor.
Så direkt när jag vaknade kände jag skillnaden, smärtan hade börjat vända och hade inte längre överhanden.

Ute skiner solen och jag intar min plats i solen medans barnen härjar och maken eldar lite ris...
Det grillades dessutom krov och mashmallows på glöden. Barnen åt massor!
B3 har lärt sig att hoppa studsmatta! Vilket han är oerhört stolt över, för bara några dagar sen så kunde han inte hoppa alls...
B2 är här över påsken och tar allt med ro, han leker så bra med sin lillebror! Mitt hjärta svämmar över av stolthet över den han har utvecklats till...

B1 har åkt till sin pappa för resten av  lovet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar