lördag 30 januari 2016

Vilken fantastisk dag!

Igår kväll hade jag ruskigt svårt att somna, nervositeten inför dagens äventyr var på max. Så ni kan gissa hur trött jag var när klockan skrällde vid 7-tiden. 
Tåget lämnade hemorten vid 8 och resan till Stockholm tog fart. Hade en fantastisk konduktör på tåget som hade en stor portion humor, resan gick fort även om det kändes som att tiden stundtals stod helt stilla...

Väl framme i Sthlm mötte jag bästa J, vi kramades snabbt och rullade sedan till väntande skjuts hem till henne.
Sen när vi kom hem till J så sprang dagen iväg och vi käkade en grymt god lunch... J har två katter som var så oerhört söta och den ena gosade med mitt hår, vad är de med djur och mitt hår? Fast katten tuggade inte på håret åtminstone inte på håret som mitt ena marsvin gör...
Vi har haft en sån härlig dag tillsammans så ni anar inte, detta kommer ske flera gånger och oftare än innan... Hade inte alls lust egentligen att åka, men tröttheten tar ut sin rätt, både på henne och mig. Men de är så härligt med J, vi är så avslappnade i varandras sällskap att vi inte behöver hitta på så mycket, vi kan "bara" vara, sitta tysta eller föra livliga diskussioner där vi inser att vi är mer lika än vi trott... 

Men nu är jag på väg hem...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar