söndag 31 januari 2016

Två sidor av samma mynt...

Att jag inte är önskvärd i de flestas ögon i min släkt är ingen nyhet. Men i bland kan jag inte låta bli att undra vad som slagit slint i vems huvud. 
Jag vet vem som är orsaken till den kompakta tystnaden som råder från en viss person och den sidan av släkten, men kan inte låta bli att fundera vad denna person har spridit för lögner. 

Det finns två sidor av samma mynt!

Jag kan ärligt inte förstå vad jag gjorde fel den där kvällen, har pratat med folk som var närvarande då och de är lika frågande som jag. Vilka lögner har hen spridit om mig i släkten, så illa att ingen på den sidan längre vill ha kontakt med mig längre. De är ingen förlust för mig men reflekterar över hur grova lögnerna måste vara för att de ska bli en sån total utfrysning.
Sen att inte ha nog vett i skallen att förstå att en persons berättelse är färgad av personens upplevelse och att det finns en till sida av konflikten. 

Att ta en sådan ståndpunkt utan att ha hört den andra versionen, de är bara patetiskt och man har då blivit manipulerad de grövsta. Ett mynt har två sidor eller som personen alltid sa när jag och mina syskon var i konflikt:

 "det är inte ens fel att två träta"

Stackars hjärntvättade människor som väljer att blint tro på lögner.. Det är eran förlust, inte min....
Jag förtjänar bättre än er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar