söndag 10 januari 2016

Ett vanebildande spel

Snabla unge!! B1 har vid två tillfället tipsat  om spel på mobilen, båda gångerna har jag fastnat i dem. Jag som redan har massor av spel!
Den första laddade jag ner när vi åkte till Rhodos, de spelet går att spela utan internett...
1010!heter det! Lite som bakvänd Tetris!

Som ni ser är jag inte särskilt duktig...

Men igår introducerade han mig till ett spel som heter best fiends!
Aaaah vad det går åt liv snabbt! Vanebildande till tusen!!
Det bygger lite på samma tanke som Candycrusch mfl...

Men över till annat! 

Ehlers-danlos syndrom...

Skrev i går om repotaget som lokaltidningen gjorde. Vilken respons!! Idag ringde de en äldre herre som hade läst artikeln och ville ge lite tips. Nu är detta en genetisk problematik och att de inte är mycket mer än sjukgymnastik, ortosen och envishet som en gammal röd gris! Men han va så bekymrad och ville så gärna hjälp till. Mitt hjärta smälte för den herre, han fick ge sina tips som han hade på sitt hjärta, lovade att prova det som han hade tipsat om...

Vilken omtanke att leta upp mig och vilket mod att våga ringa och prata med en som man inte känner! Ja jag blev glatt överraskad iallafall....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar