söndag 24 januari 2016

En tröstedocka

Som ni vet så har b3 ont, väldigt ont. Framför allt på kvällar och nätter, när detta händer så får vi inte trösta, kramas eller klappas. Så jag tog modet till mig och försökte sy en waldorfdocka. Tog mig massor av knorr och pillade men den blev klar. B3 hade väldigt svårt att låta bli dockan när jag försökte få på håret, kag hade nämligen sagt att när håret satt fast skulle dockan vara klar..
Hon blev inte super fin men är ändå min första, syns ju att de är en tjej iallafall.  B3 älskade henne direkt och döpte henne till:
Herr Nilsson

Ja så blev det, trotts många försök att övertala om ett annat namn så var det ett blankt nej!
Ville få låna dockan när han sov för att sätta fast håret mer men de fick jag inte heller! Han skulle sova med Hr Nilsson!

Nu har jag fruktansvärt ont men de var det helt klart värt! Ska börja på ytterligare en docka fast lite mindre..

Ett mindre collage på resan dit

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar