onsdag 18 september 2013

När man minst anar det

Så kan man hitta lösningar där man inte vågat tänka tanken ens!
Vi bor idag i ett hus med många trappor som ni vet och med dessa trappor blev det trapphissar. Nu har vi haft dessa trapphissar och gett det ett försök. Det kommer inte att hålla i längden, jag blir sjukare och sjukare, verkar inte sakta på tempot alls. Så i fredags började vi kolla efter hus i samma "stad" som min svärfar och resten av makens släkt. Det innebär att det finns lite mer hjälp att få, dessutom kan jag få hemtjänst om jag skulle behöva. Här vägrar jag ju det eftersom att jag har jobbat med dessa människor. Vägrar att ha dem här! På samma sätt som jag vägrar åka ambulans om jag inte är nästintill död, det är ju också gamla kollegor. JO tillbaka till hus letandet! Vi hittade en hus på hemnet som är enplan och såg riktigt trevligt ut till ett bra tips. Så i måndags eftermiddag åkte vi dit och blev ruskigt besvikna, såg inte alls så bra ut som på bilderna och fasaden var rutten. Rummen var super små, de enda pluset med huset var egentligen köket! Nedslagna åkte vi hem till svärfars hus, han hade en idé...

Vi ska få hyra hans hus! En oerhört fin enplans villa, två toaletter,bastu och ett varsitt rum åt alla barn...
LYCKA! Och en låt har fastnat i huvudet..

I bland löser sig saker på ett oerhört bra sätt...
Så nu röjer vi här hemma för att kunna sälja vårt hus...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar