torsdag 12 september 2013

Eds dimman inträder

Har haft dåliga led dagar ett par dagar nu men tvingade mig själv iväg på ett möte med min FK tant. Vi hade bestämt möten förr men alltid blivit strul så att mötet inte blev av. Så nu när det närmar sig slutet på min sjukskrivning och marschen börjar gå mot aktivitetsersättning och nya handläggare kände jag att det var sista chansen idag. 

Måste ju säga att hon har gjort sitt jobb och mycket mer än hon egentligen hade behövt. Och till dagens möte hade hon kollat upp mina ansökningar och sett de är under handläggning på dem nu, de arbetar alltså med dem nu. Hon lovade att kolla upp varför det skulle dröja så länge innan handikappersättnings personen skulle dröja så länge med att ringa och försöka få honom att snabba på processen lite. Hon sa också att hon visserligen inte är så insatt men hon kunde inte se någon anledning till att de skulle neka mig aktivitetsersättning och handikappersättning.

Hon skulle som sagt se vad hon kunde göra. Hon såg även mig som människa och lyssnade på vad jag hade att säga och såg mig "bakom min mask", hon såg bakom mitt glada humör och frågade hur länge jag skulle vara utslagen efter mötet.. 

Summa summarum... Nöjd..
Nu ska jag däcka ett tag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar