onsdag 19 februari 2014

Nedrans Skit eds

Eller kanske snarare mediciner som inte funkar som de ska pga edsen!

Igår hade min pension trillat in och ett efterlängtat byxinköp skulle bli av. Jag och A1 åkte glada i hågen till köpcentrat för shopping och lunch. Vi åkte runt i de olika butikerna och samlade ihop olika kläder av behov:
1par jeans
1par taights
1 linne 
1 tröja 
1 ny större väska

Men när jag skulle betala på sista stället så hände ngt. Jag blev yr, fick hjärtklappning, kallsvettig och lätt illamående. Här slutar mitt minne och A1 och maken har fått fylla i.

A1 fick betala varorna och sprang sedan för att köpa en läsk eftersom att jag var övertygad om att det var ett blodsocker fall. Sen drog vi till matstället och hann inte mer än sätta oss så bad jag om en påse och där i kräktes jag.
Då drog A1 med mig till bilen och började gasa hem! Var nästan okontaktbar och spydde engång till i bilen. Väl hemma blev jag lagd på soffan. Maken tog mitt blodtryck 130/90 och som sen steg till 150/110 pulsen 100-120, okontaktbar, klagade ibland på ont i huvudet. Ambulans tillkallades och snabbt i väg mot akuten med ett blodtryck och puls som snabbt drog iväg.

På akm skakade man på huvudet och hade ingen aning om vad som hände. Man valde att spruta naloxon (mot överdos av smärtstillande eftersom jag nyligen ökat dosen) inget hände, jag var fortfarande somnolent (trött så man inte går att väcka=trött på fel sätt) och hade RLS 3.
Man tog CT skalle för att utesluta blödning eller liknande. Tror att det är ua eftersom jag inget hört. Man drog bort smärtplåstret nånstans också.
På röntgen behövde jag kissa och de ville sätta mig på bäcken/potta. Jag vägrade och trotts att jag höll på att svimma flera gånger så tog jag mig till toan. Personalen var inte så lyckliga på mig...

Nu är det dagen efter och jag är mig själv, helt utan plåster och bara en skruttig smärttablett:( hjälper inget och jag har väldigt ont! Men hoppas på hemgång idag.. Men verkar som att jag blir kvar en natt till...

Nu väntar vi på läkaren och glor på hockeyn....

3 kommentarer:

  1. :-( men åh fy vad läskigt! Hoppas att de hittar orsak och bättre smärtlindring! Tänker på dej lite extra idag!

    Många kramar! /Malin (livetsbilder)

    SvaraRadera
  2. Tack Malin för dina tankar... Det är troligtvis biverkan av plåstret men nu är den akuta faran över så nu är jag bara under uppsikt... Sen blir jag vc's problem igen

    SvaraRadera