onsdag 23 december 2015

Vad hände med julkänslan?

Igår nåddes jag av beskedet att min älskade häst inte längre fanns kvar, min mor hade tagit honom till en veterinär och avlivat honom utan min vetskap. Han hade tydligen varit sjuk en längre period, inte ett ljud har jag hört om det! Visserligen var han inte min längre på pappret men hon vet hur mycket han betyder för mig!!!
Hade det inte varit för gemensamma bekanta så hade jag aldrig fått veta något alls!!
Hur kan man göra så?? Hur kan man vara så kall att man inte säger ngt? 

Min älskade pojke.... Jag hade inte fysik nog att umgås med dig och sköta om dig som de var tänkt men du är alltid min pojke, min häst...

Julen som skulle vara en glädjens högtid känns mest som en stor tung sorg i mitt inre men får begrava detta iallafall till efter julen... Fokus på mina älskade ungar och deras glädje över julen...

God jul på er läsare....
Vovven önskar er också en god jul :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar