onsdag 2 december 2015

Denna prestige driver mig till vansinne!

Ja idag var det alltså dags för mötet med den där läkaren.... Den läkaren som vägrar erkänna att hen har fel och att jag är mer kunnig än hen. Detta besök har jag haft ont i magen för sen vi fick tiden. 

Till dagens möte hade jag laddat upp med journalkopiorna från dr Ronge. Och i min egen värld så skulle hen inte ifrågasatta en sådan kunnig expert på Eds som dr Ronge och att b2 äntligen skulle få tillgång till sjukgymnastik i förebyggande syfte.

Men så blev inte fallet denna gången heller...

Läkaren och sjukgymnasten kollade in B2s poäng på Brighton och förklarade att han inte uppfyllde poängkraven. Jag förklarade då att dr Ronge tittar inte bara på Brighton utan även väger in andra aspekter som orsakas av bristande kollagenfunktion. Men det tog varken läkaren el sjukgymnasten till sig. Läkaren fortsatte att mala på om att B2 inte uppfyller kriterierna på Brighton och att han inte har någon problematik som tyder på en Eds.

Då försökte jag förklara att han visst har problem, han har börjat få ont i ryggen men även i benen och att han har haft subluxationer i fot, handled och fingrar.
Detta lyssnade de inte heller på.
Läkaren avrundade och sa att hon vägrar sätta diagnos på B2 då man inte sätter diagnos innan de ger problem och b2 uppfyllde inte några kriterier.

Jag visade då upp journalkopiorna och pekade på att dr Ronge hade satt Eds diagnos på honom och att hon var erbjuden kontakt för att diskutera b2. Hon tryckte det genast ifrån sig med orden: jag har inga skäl att kontakta honom, jag har inger att diskutera med den läkaren. 
Hon får se och läsa journalkopiorna och tar fasta på att: B2 har en mild form av Eds och a-typisk symtombild. 
Alltså har han inte Eds enligt henne, därför ska han inte ha hjälp. Vi var välkomna om han skulle få problem. 
Jag sa återigen att han har ju ont!
Men hen vägrar lyssna! Läkaren kommer inte heller att skriva in Eds-diagnosen utan kommer bara att klippa in meningarna om mild och a-typisk form!
Och inte ngn Eds!!

Sen var mötet över...

Kan hen bara inte göra en pudel? När en läkare med högre kompetens bedömer en Eds, så varför så inte bara lägga ner? De var ju en kollega som satte diagnos och inte en "diagnosgalen" mamma! Hen borde väll känna att de är skönt att slippa mig?
Men nejdå! Här ska man minsann inte ändra uppfattningen för allt smör i Småland! Sen att de i slutändan drabbar min B2 är inte viktigt i hennes värld, det som spelar roll är att hen står fast vid sin åsikt oavsett om hen bevisas fel av någon mer kompetent läkare....
Hen antydde att hon tänkte plocka bort b2s diagnos... Hen är alltså villig att köra över vad Eds experten  har gjort för bedömning! Allt för att inte ge mamman (mig) rätt....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar