torsdag 24 december 2015

Julaftons sammanfattning

Oj vilken dag det blev till slut! 

Dagen började med en sovmorgon som jag längtat efter, när jag vaknade så hade det kommit flera missade samtal. Det visade sig att våran vännen som skulle ha firat med oss var ruskigt dålig. Hen frågade om vi ville/kunde handla hem lite så hen fick ngt nytt i kylen. Hen hade varit sjuk i över en vecka så nu stod kylen tom. Givetvis fixade vi detta och drog till Ica, maken lämnade de önskade sakerna och blev inte lugnad för fem öre av vad han såg. Jag kommer att ringa dit imorgon och höra hur det står till, är de ingen vändning då så kommer jag lägga all övertalnings teknik jag kan för att få hen att söka hjälp!

Väl hemma så började vi med mat förberedelserna och svärfar kom till minste mannens lycka! 
De två gick sedan på en kortare promenad tillsammans... Vi tog inger kort på maten insåg jag precis! Men nåja, de var standard utbudet!

Vi insåg att vänta tills Kalle var slut inte var ngn idé när man har en treåring i familjen...

Vi  käkade desserten som bestod av hjortron med grädde, svärfar fixar alltid detta så vi kan få äta denna lyx på julafton. Sen gick de inte för skrutt att vänta längre...
Han fick alla sina paket först och självfallet fick han öppna dem genast och vi vuxna avvaktade medans leksaker byggdes ihop och testades
Det var en salig blandning på julklappar, de fanns lego,racerbilar, bilmatta osv...
Till sist fick resten av oss öppna våra paket medans B3 lekte med sina nya saker.
Maken hade efterlyst saker till jobbet:
Ett nytt stetoskop 
En ögonlampa
En bandagesax

Allt i den vackra färgen grön!

Svärfar fick också saker men de får ni grunna på vad *asg* nejdå men jag väljer att inte skriva ut...

Själv fick jag precis vad jag hade önskat mig! Vet ännu inte vem som var min hemliga tomte men de är roligt det också. Även om jag vill kunna tacka ordentligt, men om tomten såg listan här i bloggen så kanske hen läser detta också!

Tack igen kära tomte!!




Ett armband fr tomten
En bibel
Asklepiosstav (sjukvård)
G-klav
Resväska

Nu är vi alla helt slutkörda och skrutten skulle nog behöva lägga sig tidigt men det skulle han aldrig gå med på. Vilken treåring gör det frivilligt på julafton?
Dock kan fler vara helt slutkörda trots att man är till åren
Stackars våran tös, var mycket för henne också... Hon har legat och sovit sen tidig eftermiddag... Självklart hade denna tös fått sig en julklapp, lite hungodis som dessutom hon visade sig tycka om!

Önskar er alla en riktigt god jul och hoppas att ni har haft det riktigt härligt vart ni än har varit och firat... 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar