tisdag 29 oktober 2013

Dags att uppdatera igen

Ok, när skrev jag sist?

I tisdags så var B1 med om en cykelolycka påväg till skolan, polisen ringde och informerade oss om olyckan och att ambulans var på väg. Vi hade satt oss i bilen innan vi lagt på luren. Vi körde så fort vi vågade till platsen. På platsen hittade vi en modig B1 som satt med sin hand på en kudde. Den såg hel ut men han hade väldigt ont. Ambulansen dök upp och la armen i vaccumsplint så den låg still. Man tog en röntgen men den visade ingenting så hem med order om att höra oss om det inte blev bättre. På fredag kvällen åkte vi till jouren pga smärtan blev värre. Fick remiss till handkir på måndagen så resan med B2 och B2s pappa med cinderella blev inställd till B1s stora sorg.

Måndag morgon åkte vi tidigt till handkir och där blev han undersökt av en kunnig läkare som konstaterade att ledbandet i tummen är delvis av och gips blev det i 10dagar. Stackars mitt stora hjärta!

På kvällen hade vi visning av huset, gick nog bra hoppas vi.

B2 är hemma hos mig nu resten av lovet och vi började med mys framför filmen croodarna med chips.

B3 har öroninflammation och käkar penicillin men är på bättringsvägen igen.

När det gäller mig själv har jag gjort ngt som jag länge velat:
Tatuerat in min diagnos kod för eds.
Idag var jag på handkir och träffade sjukgymnasten och fick fingerortoser för båda mina krånglande fingrar *lycka*

Klart slut ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar