torsdag 6 juni 2013

smärtrehab

inser att jag glömde informera om hur det gick hos sjukgymnasten på smärtrehab. Så det blir ett inlägg till idag.

Vi hade tid 7.45 på morgonen och vi var alltså uppe med tuppen =P. Vi var på plats med god marginal, vi slapp jaga parkeringsplats i all evighet. Vi kom in lite tidigare än inplanerat.

Hon började med att ställa en massa frågor om hur jag mådde, vart jag hade ont, känselbortfall osv osv. Efter det fick jag klä av mig och hon kollade hur jag stod. Sen ville hon vända och bända på mina leder och klämde och kände på musklerna. Detta gjorde oerhört ont så hon skippade vissa kontroller. Hon konstaterade att mitt bäcken var det värsta hon sett under sitt 20 åriga yrkesliv ( känns ju inte uppmuntrande med tanke på vad mycket hon måste sett när hon jobbar på smärtkliniken) och att det inte fanns någon tvekan om att jag har EDS.
När vi började diskutera olika former av träning för mig så säger hon att bassäng träning kan vara bra men att jag är i för dåligt skick just nu för att fixa detta, måste börja på ännu lägre nivå ( vad är snällare än bassäng träning?).

Jag kommer bli kallad tillbaka fler gånger så jag får träffa : läkare,psykolog, arbetsteraput och kurator. Efter detta kommer smärtrehab ha ett möte där de ska diskutera om hur de ska kunna hjälpa mig på bästa sätt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar