torsdag 27 juni 2013

Livet har sina goda stunder

Att en dag kunde bli så bra! Det hade jag aldrig vågat drömma om! Hade möte med psykopaten (psykologen) och var inte så super taggad på det. Har inte jätte bra erfarenheter direkt men i väntrummet hände något fantastiskt! In kom en tjej på elrulle och parkerade ganska nära min panter. Jag satt och tittade lite och kunde inte låta bli att starta en konversation om hennes elrulle och att jag skulle snart få min. Hon var jätte trevlig och vi snackade lite till. Hon bad om ursäkt och frågade vad jag hade för diagnos. När mitt svar var EDS så brast hon ut i ett fnitter och sa att hon hade också EDS. Hon hade fått sin diagnos i Januari. Så båda började fnittra så vi satt där som ett gäng fulla fjortisar (typ) och för snabbt kom de personerna vi hade möte med och skulle hämta oss. Vi fick be dem att vänta för vi var tvungna att byta telefonnummer först och bådas händer skakade av fniss och iver. Hihi

Sen var besöket jobbigt, hon är duktig på sitt jobb och lyckats sätta ord på vad jag kände så givetvis grät jag en skvätt *suck* Sen bar det upp till Lindesbergs sjukhus för att träffa en doktor om mina problem med mensen, att jag har så ont och så mycket. Jag hade laddat upp med argument för att övertala, hade nämligen räknat ut att det skulle troligtvis behövas..Men tji fick jag... jag ska opereras i september!

så dagen har gått väldigt bra =D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar