torsdag 4 februari 2016

Månadens lathetspris går till....



Vi skulle vilja påminna er om att Pixipatrullen och jag har startat upp en Facebooksida som heter lathetstillstånd.Vad är nu detta kan man undra? Jo, både jag och min kompanjon tröttnade på att handikapplatser ofta var upptagna av lata människor. Personer som varken har rätt eller behov nog för att stå där.

 För rörelsehindrade personer kan ett särskilt parkeringstillstånd utfärdas. För lata människor finns ännu ingen motsvarighet.
Vi kommer att leka parkeringsvakter framöver och "lappa" dessa fordon på plats och även köra en liten tävling på sidan varje månad - där månadens Lathetstillstånd delas ut officiellt.

Jag har alltid stört mig oerhört mycket på detta respektlösa beteende och nu blir det ännu mer knäckande. Ibland får man låta bli att handla helt - för att någon utsn tillstånd tycker sig förtjäna handikapplatsen

Varmt välkomna förbi och nominera samtidigt egna tävlingsdeltagare inför februarimånadens vinstdragning ....

Spänningen är oooolidlig

Nominera in allt vad ni kan!
Passa på att visa att detta beteende inte är okey, att man inte kommer undan bara för att en parkeringsvakt inte är på plats just nu. Att ni tröttnat på att bli utan parkeringsplatsen för att någon:

"bara skulle in en snabbis"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar