onsdag 24 februari 2016

En skruttig skrutt...

Gårdagen var ingen höjdare för våran skrutt pojke. Han hade snubblat ståendes och föll ihop... Hur man nu lyckas med det.. Han ramlade alltså ihop fast han stod stilla, utöver detta så hade han nästan somnat sittandes vid lunchen, svurit som en borstbindare åt de andra barnen och sen somnat på lunchen. Eftermiddagen hade han fortsatt att vara väldigt olik sig, så det blev en VAB idag och även imorgon för maken. Något är galet med våran skrutt men frågan är vad.. Febrig, hängig och skruttig.

När de gäller mig själv är de lite bättre men inte bra. Har ont i vänster fotled, båda handlederna och en ägglossningscysta på höger sida. Borde klä på mig mina ortoser för alla ömmande leder men de känns lite avancerat med smärtan i magen just nu...

Är liggande i sängen med värme madrassen som jag fick av maken i trettioårspresent och är så tacksam att jag fick den..

Men nog på klagovisorna! 

Har investerat i en bluetooth hörlur? Vad heter de? Headset är väll när det är med sladd? Kanske är samma sak? Nåja ni begriper nog vad jag menar.
Anledningen är att när jag är ute i rullstolen så är de väldigt svårt att svara när man rullar. Oftast så ligger min mobil i handväskan som alltid är stängd men dragkedja, vilket gör att tar ännu längre tid att svara, lägger man dessutom till att jag har B3 i knät så tar de en evighet innan man lyckas svara och de är sällan man hinner med det innan telefonsvararen tar över.

Men nu är den tiden förbi med andra ord! Denna behöver man inte använda någon knapp för att svara utan det räcker med att säga: svara eller ignorera

Fiffigt va?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar