onsdag 6 maj 2015

Snabla ehlers-danlos syndrom

Ja vad ska man säga:/ förra veckan luxerade jag min vänster axel, den har varit relativt skonad tills nu. Den gör fortfarande ont, ledband och muskler är ju inte vana vid att luxera så allt är nu jätte ömt:(
Igår luxerade handleden på vänster sida också. Är så tacksam för att bästa svärfar återigen kunde ställa upp som barnvakt medans vi åkte till akuten ännu en gång.
Det gick hyfsat fort inne på akm och röntgen, så nu är jag gipsad och använder en bättre modell på mitella för axeln

Men nog om elände;)

Jag har återupptagit mitt pianospelande igen, 22år senare. Oj vad gammal jag plötsligt blev! Nåja jag har lånat hem nybörjarböcker från bibblan och fräschar upp grunderna igen, har fuskt markerat tangenterna 

Igår var dessutom min arbetsterapeut på besök med sin elev ang lite hjälpmedel och vi alla tre var rörande överrens att en liten helt manuell rulle behövdes till mig.
En vännina sa till mig :
Du måste inse FruM att du är en heltidsbrukare av rullstolen och inte deltidsbrukare.

De var väll inte det roligaste att höra men dessvärre har hon rätt.
Så min arbetsterapeut ska göra allt för att få till detta, hon är verkligen guld värd. Hon har dessutom fixat de papper som behövdes för parkeringstillstånd 

Har en vännina som läser till sjuksköterska och ska börja på sitt examensarbete i höst, hon och en klasskamrat ska skriva om 
ehlers-danlos syndrom:) det kommer att bli super bra:) hejja hejja!!!

Nej nu väntar vi på att CSN ska höra av sig om min ansökan angående att få betala mindre....

Solen skiner så nu sitter jag mot en södervägg och njuter av värmen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar