måndag 18 maj 2015

Smärtor av värre slag

Dagen började allt annat än bra med smärtor redan innan jag var ordentligt vaken, smärtorna satt i vaderna och ena fotleden. Maken provade massera lite försiktigt och kände inga tendenser till kramp. Tog faktiskt en vb för ovanlighetens skull. Trodde att nu kan det bara bli bättre! Ack så fel jag hade men de var inplanerat en storhandling och den ville jag absolut följa med på. Dessutom så hade inte vb-tabletten ens hunnit med att börja verka så jag antog som sagt att smärtorna skulle knäckas av. De gjorde det visserligen på ett sätt, smärtan från vaderna försvann men fotledens satt kvar och ryggen tillkom. Väl inne i butiken blev det värre och värre, blev grymt illamående av vb-tabletten. 

Men dagen drar vidare oavsett hur man själv mår, utan hänsyn till smärtnivåer. 
Nu är vi äntligen hemma och maken har packat upp det som inhandlats. Känns gött att ha ordentligt med mat i kylen igen:)

Nu backar vi bandet till igår!
De var A2 som jobbade kväll här igår och hon fick en liten gåva av mig
Inte den snyggaste ugglan men de syns väll iallafall vad det är:)
När maken kom hem så drog vi igång bastun för att äntligen få lite avslappning. Jag har ju inte fått basta pga tatueringen inte varit läkt. Precis när vi skulle gå in vaknar b3 med ett illvrål och näsbloddr sprutar:( vi fick dock snabbt stopp på det den här gången, tack och lov!
Sen blev det att byta ut allt i sängen och tvätta, skrutt fick tvättas av, bytas och läggas igen, han somnade snabbt om efter allt ståhej.

Nu ska jag försöka vila

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar