måndag 11 maj 2015

Lite gott och blandat

Vet faktiskt inte vad jag ska blogga om, har så mycket som måste upp till ytan och vet inte hur jag ska börja.

Ok nu kör vi...

Mailade min läkare förra veckan om näringsdrycker. Det satt långt inne men då smärtorna just nu kommer oftare och att när de är så kämpigt orkar jag inte äta. Har upptäckt att det faktiskt kostar energi att äta, inte bra själva skära och tugga biten utan även när maten ska brytas ner i magen. Då går det åt den lilla energin jag har kvar vid dessa tillfällen, ofta så har jag inte sovit på natten pga smärtorna så energin ligger redan på minus... Om jag envisas med att få i mig så klarar jag högst små doser fil, de mesta kommer oftast upp iallafall :(
Har undersökt vilka kriterium som behövs för att kunna få det beviljat.
Jag har ju inga problem med undervikt på något sätt även om jag har gått ner 5kg, men smärttillstånd är en orsak att bli beviljad utifrån vad jag har lyckats googla mig till. Maken har även diskuterat mig med sina kollegor (distriktssjuksköterskor)  och de tycker definitivt att vi ska försöka få tag i ngt, de rekommenderade någon med högt energiinnehåll för att slippa få i mig massor åt gången. 

Så nu inväntar jag att läkaren ska läsa sin mail och lämna besked. Vet inte hur lång tid det kan ta då han är chef för vårdcentralen och har då inte så mycket patienttid.

Utöver detta så inväntar jag fortfarande besked från CSN om sänkning på återbetalningssumman. De hänger troligtvis på om vårdbidraget för B1 räknas som inkomst! Begriper inte hur se kan få vara så! De pengarna är ju till för b1s omkostnader pga sin ehlers-danlos!

Min tatuering som jag gjorde för några veckor sedan och nu är den läkt
Tror inte jag skrivit om den innan?
Men nu är den läkt och jag längtar efter en bastu, men nej då!! Nu kör jag ju med gips!!
Aja... Hittade denna bild på en fb sida med minioner... Tyckte den va så klockren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar