söndag 3 maj 2015

Modern tids häxjakt

Består av att jaga alla sjuka och de som har funktionshinder!
http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article20730306.ab

Man har valt att utgå ifrån att alla/de flesta fejkar sina problem! Att anställa spioner för att ha koll när man är som sämst och ligger inne på sjukhus. En miljö man absolut inte trivs i och man känner sig utsatt som det är!
Jag tycker det är oerhört kränkande och oetiskt att det faktiskt får gå till på detta sätt!
De allra flesta som har funktionsnedsättningar och långtids sjuka är faktiskt just det, funktionsnedsatta och sjuka! De är en väldigt liten procent som faktiskt försöker dra "nytta" av det system som finns! Man blir absolut inte rik och lever i överflöd på deras ersättningar! Jag ska få 8900kr FÖRE skatt när jag fyller trettio i höst, det är en HEL tusenlapp mer än vad jag har idag!! Jo men visst utnyttja systemet och levloppan vettja! *ironi*

Jag blir grymt frustrerad av att läsa detta om högt uppsatta människor som glömt hur det är att faktiskt vara människa och ha kontakt med den verklighet som idag är i vårt land! Sätt dessa utredare i den svages situation så kanske de kan få lite vett i huvudet!

Jag har mina bättre dagar när jag orkar mer och jag har mina sämre dagar när jag inte orkar något alls! Men detta syns inte utåt, för då ligger jag hemma och tar mig ingenstans. Då kan heller inte en "spion" se den biten, för att se det så måste de ligga i buskarna med kikare! 

Visst blir det obehagligt! Var drar man gränsen?? Tycker man redan nu passerat en gräns för vad som är ok!
Denna häxjakt gör mig så ledsen! 
Ta bort miljonbonusarna som delas ut till var och varannan direktör så kan ni ta dessa pengar ist för att jaga alla som är utsatta i samhället! Vad ger vi våra barn för samhälle och människosyn?
Att vi som inte passar i ramen för vad som är normalt/friskt inte är värda något och en belastning? Då är vi inte så långt bort ifrån Tyskland på 30-40talet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar