tisdag 9 september 2014

Idag är det svårt

Idag är det svårt att vara jag... Det började redan igår morse med en begynnande nackspärr som sedan blommade ut till något helt annat.
Varje rörelse i nacken triggar igång smärtimpulser som ilar från nacken, upp i huvudet och fram i pannan, en annan impuls skjuter ut från nacken och ut i armen, den tredje impulsen skjuter från nacken och ner under skulderbladet och vidare ner i ryggen. Som om detta inte var nog så framkallas även känselbortfall, svårt att känna vart jag sätter fötterna m.m

Trodde att det skulle kännas bättre idag men så blev det inte, statusen är den samma.

Idag ska B1 till habiliteringen för att få vattenträning och bygga upp musklerna i knät igen. Äntligen är vi "där" efter många månaders tjafs från habiliteringens sida.
Dagens B1 citat: det finns dumhuven till allt...

2 kommentarer:

  1. Huff, jeg får vondt bare jeg leser dette. Har noen episoder med vond nakke som jeg helst vil glemme. Den gang ble det kiropraktor og terapeuter som dro i min nakke, men hva gjør jeg idag om det samme skjer?? Jeg tør ikke gå til kiropraktor nå når jeg fått diagnosen. Hva gjør du, får du noen form for behandling?
    Håper at det gir seg, god bedring!
    Klem Pernilla

    SvaraRadera
  2. Jag vågar inte låta någon dra i nacken,troligtvis finns nog inte någon som vill det heller...

    SvaraRadera