torsdag 11 september 2014

ett besök på akuten

Efter att både 1177 och jourvårdcentralen sagt åt mig att åka till akuten så lydde jag deras råd *kors i taket *

Så vi stoppade minste man i säng och bästa svärfar kom och var barnvakt. Resan kändes som en pina med alla svängar och gupp.
Väl på plats hann jag knappt komma innanför dörren innan en nackkrage satt på.



Vi träffade en läkare som ville ha iväg oss till röntgen. Men de visade sig att kön till röntgen var så lång att vi hade behövt stanna hela natten, så jag fick två val:

1 bli inlagd på ortopedavdelningen i väntan på röntgen.
2 åka hem över natten med nackkragen kvar och återkomma idag på morgonen

Gissa vad jag valde?

Givetvis valde jag att åka hem, natten har varit skaplig tackvare nackkragen, den avlastar så!
Misstanken är en subluxerad nackkota



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar