söndag 25 maj 2014

Vart tog orken vägen?


Har varit så trött och sliten idag, trotts att jag fick sovmorgon till kl 9, möttes av nybakade scones, apelsinjuice och kaffe. Fantastiskt mysigt uppvaknande! Sen fick jag en helt fantastisk tavla som ska sättas upp så fort vi orkar
Sen åkte vi iväg och röstade, jag är så tacksam över att vi har den möjligheten att få rösta, det är en lyx. Få verkar inse det och struntar i valet, men jag hävdar att man inte ens röstar så har man ingen rätt att klaga!

Väl hemma så slocknade jag och sov i 1.5 timme, vaknade och känner mig inte alls piggare för det. Lunchen bestod av en sallad och sen drog vi till ett litet café här i närheten som ligger jätte vackert vid sjön.

Tiden har gått fort och snart ska vi hämta B1.. På tal om B1...

Vi blev inlagda på måndagen förra veckan och hade ett intensivt schema med sjukgymnast,psykolog,kurator, sjukhus skolan osv osv.

Vi fick en annan läkare än den jag läste lusen av, så nu fick vi en kvinnlig läkare istället. Den andra höll sig bakom henne och ville inte ens hälsa på mig *hmm*
Slutsumman efter en veckans pendlande blev ett läkemedel för att "döva" smärtinpulserna från att nå hjärnan. Så ska "akut"medicinen trappas ut och bara tas i nödfall eftersom att den kan påverka hur man växer...
Nu har vi även en PAL ( patientansvarig läkare) åt honom så nu vet vi vart vi ska vända oss och får även läkarintyg av...
Blir uppföljning i höst...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar