måndag 5 maj 2014

Ett brakfjasko!

Blev den här veckans inläggning för stackars B1, vi blev mer eller mindre utsparkade från avdelningen innan vi ens kom in. Det hade blivit en kommunikations miss med planeringen och man hade räknat ut detta redan i tisdags förra veckan! 

Fine saker händer som gör att man måste planera om osv men då får man faktiskt lyfta luren och ringa upp berörda personer så man slipper åka in i onödan! De hade kunnat ringa tisdagen, halva onsdagen, hela fredagen eller tom i morse! 

Sen upplevde nog de som fanns med (jag,B1och hans pappa, A1) att vi blev ifrågasatta av allt vi sa! Jag och behandlande läkare blev ovänner över hanteringen av B1 till nästa chans till inläggning och hur B1 ska stå ut tills dess eftersom att situationen är ohållbar!
Mamma vs överläkaren 1-0!

Sjukgymnasten vi träffade (även läkaren) ifråga satte expertens eds diagnos på B1! Hur har de mage att göra det?!

Så imorgon kommer jag att ringa följande:
Sjukhusdirektören, neurologen, IVO och eventuellt tidningen över hur B1 har blivit behandlad!
Man ska aldrig, jag upprepar: ALDRIG göra illa mina barn och tro att de kan göra det utan knot!

2 kommentarer:

  1. vad hette Genetikern (experten ) som ställde diagnos på honom ??
    Kanske kan kontakta den istället för att slösa energi på något som kommer ta så mycket energi från dej...//C

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inte en genetiker som ställt den, det är en annan som haft en eds-mottagning här i länet. Sen är de inte super intresserade att skicka till Uppsala IOM att vi inte misstänks ha kärltypen. Ger dig läkarens namn på fb;)

      Radera