söndag 22 december 2013

Min upprättelse!

Tittar man bakåt i mitt liv, när folk frågat hur det är med mig så har alltid mitt svar varit att jag är trött. Det mönstret finns enda ner till de tidigare tonåren. 

Man har utifrån det svaret dragit slutsatser som tex att jag är deprimerad, att jag är slö eller lat, sömnbrist eller brist på järn osv.

Men jag TROR att de flesta har ansett mig som lat då jag oftast legat i soffan framför tvn. Har alltid haft stökigt runt omkring mig även om jag vantrivs när det är rörigt. Men ibland kom "tokryck" så jag drog igenom lägenheten och städat. All energi jag haft gick till barnen.

Men IOM min diagnos så fick jag upp ögonen för den trötthet som dominerat stora delar av mitt liv. Jag har varit sjuk även om jag inte visste om det. Jag har alltså inte varit lat eller slö. 

Edsen har gett mig upprättelse...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar