onsdag 18 december 2013

Men usch!

Idag hade vi de två sista intervjuerna av personligassistenterna, vi hade redan innan som ni vet ett ganska stort hum om hur vi skulle välja men försökte gå in med öppna sinnen och ge de båda en ärlig chans.

Det visar sig att vi ändrar uppfattning till viss del. Vi har valt assistent 2 som ordinarie och assistent3 som timvikarie och sommarvikarie om hon vill. Mitt assistansbolag ska ringa upp nämnda assistenter imorgon och erbjuda tjänsterna. Hoppas båda tackar ja :)

MEN nu har nya kommunen börjat krångla! De ska utreda mitt behov på nytt och ett beslut kan tidigast tas den 25/1!!! Dessutom ska de ha ett möte med mig den 2/1(makens första arbetsdag så han kan inte vara ledig). Men ska ha bolagets jurist med då! 

Annars har jag shoppar den sista julklappen ;) som var till maken...

Detta har kostat mig dyrt och nu ligger jag i soffan och tittar på en dokumentär om änder... Vill sova:(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar