måndag 30 december 2013

Året 2013

Har varit ett händelserikt år, inte bara av ondo. Ska försöka sammanfatta detta år och nämna både bra och dåliga saker...
Utan att stå i ordning eller i viktigas ordning... Bara uppradat efter vad jag kommer ihåg allt eftersom 

Plus sidan:
1.Fick veta att jag inte hade ett diskbråck som orsakade smärtan i ryggen

2. Fick diagnosen Eds-ht

3. Pga diagnos fick jag hjälp med en manuell rullastol( med e-motion däck)

4. Och en elrullstol 

5. Bostadsanpassning( 3 trapphissar)

6. Hästen 

7. Fick handikappersättning 

8. Och aktivitetsersättning ( förtidspension tills jag fyllt 30, nyansökan)

9.Blev beviljad assistans.

10. Flytten till enplans villan ( svärfars)

11.Fått en personliga assistent som börjar den 8/1

12. Maken fick jobb på orten.

13. Eds konferansen i Uppsala som gav mig många nya vänner

14. Ålands resan med zoomis
+mye mer 

På minus sidan

1. Den ständiga värken

2. Diagnosen var också jobbig att få

3. Fick sluta amma pga värken och behovet av smärtstillande

4. Smärtrehab kunde inte hjälpa mig

5. Att tvingas inse att jag inte kommer kunna arbeta med drömyrke

6. Skjuta på studierna i minst 2år

7. Behöva få assistent

8. Inse att vi inte kunde bo kvar i vårt hus.

9. Att det inte funkade så bra med hästen som vi hoppades på


Som ni ser har vi haft mycket bra och mycket dåligt, ett kluvet år. Men det positiva vinner i allt elände...

Önskar er ett gott nytt år

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar