söndag 14 juni 2015

Sommarlov:)

Nu har vi avverkat alla sommaravslutningar och sommarens dåsiga dagar har börjat, om man nu kan ha dåsiga dagar med tre busfrön:)
Att slippa riva upp barnen och stressa i väg till skolan är så gött!
Vi har som tradition att alltid käka hemgjord jordgubbstårta när sommarlovet har börjat för alla, detta är årets upplaga:

Igår var vi (jag barnen och A2)iväg till en byfest och levde loppan lite:) kollade in riddare på häst, brandbilar,hoppborg osv. Barnen skötte sig exemplariskt, framför allt B2!
En (liten) kille satt ensam i en kaffekopp (karusellen) och vågade inte åka själv, pojkens föräldrar var inte intresserade av att åka, de blir åksjuka. Då satte sig b2 där hos pojken istället för att sitta med b1 och b3. När karusellen drog igång så hördes de b2 och pojken fnittra och skrattade högt! De var så fint gjort av min älskade b2, detta visar hur oerhört mycket han har utvecklats den senaste tiden. 
För b3 för karusellen en första gången grej, han gillade det oerhört mycket:) 

Vi åkte efter detta till tågstationen och släppte av de äldsta där. De ska hem till b2s pappa och gå på kalas idag. B2s pappa finns fortfarande i b1s liv och tar fortfarande ansvar för honom, pysslar om och finns kvar som förebild och det hedrar honom, rent av älskar honom för det (förstå mig rätt!)
Den kärlek han hyser för b1 är fortfarande stark och det är ömsesidigt från b1. 
Som B1 sa en gång: 
"vilken tur jag har som har tre pappor som älskar mig så mycket!"

B3 tycker också väldigt mycket om b2s pappa och vill gärna kramas och busa, även här visar b2s pappa en enorm värme. B3 säger ofta att b2s pappa här hans också:) 
Skulle aldrig tveka att låna ut b3 till honom!

Igår var även prinsbröllop och givetvis satt jag bänkad, vill ju se klänning, hår uppsättning osv. Kunna se gästers kläder och diskutera, framför allt se kärleken som finns mellan två människor.
Lagom till vigseln skulle starta kom maken hem från jobbet och A2 åkte hem till sig. 

Jag blandade i hop en oskyldig (alkoholfri) strawberrydaiquiri att smutta på under kvällen, den smakade väldigt bra...

Nu får de vara färdigskrivet :) ska sätt mig och njuta av sommaren!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar