lördag 27 juni 2015

Skratten ekar över hustaken

Äntligen är solen och värmen här :D
Dagen har varit fantastisk och mycket bus har det blivit. 
Förmiddagen ägnades åt att svärfar och maken målade på huset
Här ser ni att garaget är färdig målat och man skymtar vårt hus med orginalfärgen.
Efter en kort lunch så var det dags att fortsätta medans jag vilade en stund. Hade ett åtagande på byn som jag visade mig på, väldigt trevligt att möta folk och njuta av solen samtidigt.

Temperaturen har hållit i sig och nu på kvällen käkade vi hemlagad rabarberkräm och mackor. I ett försök att köra slut på B2 och B3 så startade vi ett vattenkrig mot barnen, dock var det vi vuxna som gick förlorande ur striden till barnens stora glädje. Skratten var ekat över taken och illvrål när de kom en kall vattenstråle på ryggen:)

Imorgon ska B2 få åka på ett två veckors kollo, han ska sova borta "på riktigt". Känns konstigt men han kommer att älska den upplevelsen, mogna och känna sig stolt över sig själv!
På tal om att vara borta så kommer B1 hem från sitt läger, ska bli spännande att få höra om hans upplevelser, han kom dit utan att känna någon alls. Behöver jag säga att jag är stolt? Det krävs mängder med mod för att våga sig på det själv...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar