torsdag 4 juni 2015

Ett kostsamt läkarbesök

Efter många års funderande så tog jag äntligen dag i min ömmande vänsterfot. Jag bröt den sommaren 2010 och har sen dess haft smärta vid belastning... Så idag drog jag och maken till vårdcentralen för att få hjälp med detta och även diskutera ev näringsdrycker, har gått ner en hel del i vikt pga smärtorna gör att jag inte fixar att äta.

Väl på plats träffar vi en helt annan läkare än min ordinarie, fick dessutom veta att hon blivit min nya läkare!
What??? Snacka om käftsmäll! Jag bytte ju tillbaka till min gamla Vc eftersom att den läkaren jag hade där var så oerhört bra, ingen har informerat mig om att jag helt plötsligt har en annan! 
Men iallafall så klämde och kände hon på foten och konstaterar att vi måste röntga den igen för att se vad som felas men att troligtvis är det skelettet som är problemet.

När vi tog upp problemet med maten så sa hon att det var garanterat biverkan på medicinerna och att man ogärna skriver ut näringsdrycker annat än till de äldre eftersom att man tappar suget efter mat. Jag förklarade igen att smärttillstånd är ett kriterier för näringsdryck och att jag ändå aldrig känner något sug efter mat.  Hon sa att hon skulle diskutera detta min min tidigare läkare. Sen undrade hon vad jag stod på för mediciner, räknade upp: doser och vilken medicin. Jag tyckte att dosen inte var så hög men hon verkade inte alls hålla med trotts att de doser jag har är lägsta nivån pga jag inte vill höja mer! 

Så besöket lämnade mycket till övrigt att önska och nu vill jag mest att dagen ska vara över så jag får gå och lägga mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar