måndag 1 juni 2015

Nu är sängen här

Och vi har sovit en natt i den...
Resultatet av natten är olika beroende på vem av oss du frågar. Jag har sovit så himla bra i den, somnade vid 21.30 och vaknade vid 8.30! Den sömnen var efterlängtad efter nästan en veckas sömnproblem som hänger ihop med smärtorna. 
Maken däremot vaknade ca 7ggr i natt men han har aldrig sovit i vattensäng förrut och det tar ett tag att vänja sig. 

Annars rullar livet på som det brukar. Det var morsdag igår och det firades med världens bästa familj med den mest omtänksama gåvan:
En säker förlossning för två kvinnor i Kongo!
Tappade orden totalt när jag fick den, så oerhört fint, den ultimata gåvan till en mamma.
I lördags hade vi firande av min mamma och min bror dök upp med sin son. Så helt plötslig var det fyra pojkar i huset. B3  tyckte att kusinen var lite konstig som inte alls kunde hänga med i de lekar som b3 uppskattade 
(det skiljer nästan två år emellan dem)
Mamma fick ett halsband där det står :
Älskad mamma, mormor och farmor

Så i översta ringen står det: 
älskad mamma 
I nedre står det: mormor och farmor

Den var så klockren till henne, från barn och barnbarn.

Brorsonen har nyss fyllt ett år så jag utnyttjade en sömnlös natt och virkade en uggla. 

Den smakade gott verkade det som

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar