tisdag 8 april 2014

Att basta

Eftersom att jag har det smärtplåster som jag har så innebär det en begränsning på bastubadandet. Plåstret kan utsöndra dödliga doser av läkemedlet om jag skulle basta med plåstret på.

Såå när vi byter plåster var 3:e dag så kör familjen igång bastun. Bastuns värme gör underverk med smärtande och krampande muskler, lindringen är väldigt temporär men hey... Jag tar vad jag får i det här läget. 

Ikväll är det alltså plåster byte och maken jobbar kväll, så jag började räkna när nästa bastu dag är:(
Då kläcker maken ur sig att man faktiskt kan basta på fm också, inte bara på kvällen...
Mitt dumma nöt hade inte ens haft den tanken att man faktiskt kan basta på dagen med :-O

I em ska både jag och B1 till sjukgymnasten och få akupunktur, B1 är det första gången för, ska bli intressant!
Tidningen kommer också, dehar följt mig sen i januari och gör ett stort reportage om mig och min sjukdom, alla som får kunskap om eds är ett framsteg:) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar