lördag 22 mars 2014

Priset för att gå

Jag kämpar dagligen med mig själv och omgivningen när det gäller att gå...

Jag kan gå men priset för att gå är dyrt för mig... När det innebär att jag tappar känseln från midjan och ner, smärtsamma vrickningar eller luxationer, smärtan i ryggen är så svåra att jag mest vill lägga mig ner som ett barn på golvet och sparka och skrika... För att inte tala om hur tröttheten blir....

Är det värt det priset? Omgivningen tycker det och vill verkligen att jag ska betala det...

Vad det gäller mig själv så är jag helt ärligt inte speciellt lockad... Ont har jag så jag klarar mig iallafall, känselbortfall är i inte heller nämnvärt roligt och tröttheten är jag så less på att jag nästan kräks!

Detta till trotts så försöker jag att gå när jag har en bra dag och går alltid i hemmet. Jag sitter absolut inte i rullstolen för att det är kul eller för att få sympati el dyl.
Har bara andra grejer att betala för som är mer värda.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar