onsdag 26 mars 2014

"Jag måste lära känna min nya vän"

Älskade B1 har som ni vet väldigt ont i sin vänstra höft. Han har skickats runt i över ett år nu. Ortopeden skickade honom på mr som inte visar något. I måndags hade han så ont att han knappt  kunde gå så han fick stanna hemma. Idag fick vi läkartid med förhoppningen om någon form av smärtstillande. Läkaren skrev ut ett preparat som vi haft åt honom tidigare(utan effekt) och en halv akut remiss till ortopeden med frågeställningen: 
11årig grabb med svår smärta vä.höft, vad tänker NI göra?

Sen var det dags för apoteket och B1 ville följa med in men maken försökte få honom att spara på stegen, B1 svarade då:
"Jag måste lära känna min nya vän smärtan"
Sen efter ett tag så sa han:
" jag tycker inte om min nya vän"

Vad svarar man? Smärtan i höften är eds relaterad och troligtvis så får han leva med den på samma sätt som jag får leva med min smärta i ryggen. Men han är bara 11! 

Om jag kunde så skulle jag offra allt för att låta honom vara smärtfri, få vara frisk och vara som andra barn. Skuldkänslan kommer som ett brev på posten fast jag egentligen vet att det inte är mitt fel..

Det är tungt idag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar