söndag 9 mars 2014

En helg i edsens tecken

Fredag: uppkörningen var inplanerad mellan kl 13-15 så jag föreställde mig värsta scenariot med tonvis av frågor osv. I självaverket så tog det mindre än 15min, at resonerade att vi kunde stryka de flesta punkterna eftersom att jag har haft en rulle innan så vi gjorde lite övningar för att lära känna rullen... 
Sen drog jag och hämtade B3 på dagis  bara för att jag äntligen kunde!
Oj vad folk stirrade:) några höll på att köra i diket för att du glömde kolla vägen istället...

På kvällen kom A1 och hjälpte mig att välja kläder och fixade med smink innan vi skulle "ut" och parta.... Vi lyssnade på livebandet ( som borde ha spelar partymusik istället för lugn musik) och drack läsk. Vi var hemma i god tid igen och jag slocknade som ett ljus. 

Lördag: så drog jag med mig B1 och B3 ut till lekplatsen med rullen. När B3 tröttnade så åkte vi ut på upptäcks färd för att sedan komma hem lagom till lunch.
På em kom min ena bror med fru och bebis i magen på besök, ska bli faster för första gången i maj. Första besöket för dem i nya huset och första gången jag fått träffa bebismagen. Bebis valde att sova hela besöket så inga sparkar att känna på mao. 
B2 kom med dem, de hade hämtat upp honom i stan..

Till middag hade maken testat att göra sushi för första gången, det vart himmelskt gott!!
Det blev inte mycket kvar av sushin, två bitar överlevde... Det var såå gott!!!
Sen blev det mellon också med chips och dricka

Söndag: idag jagar helgen mig och jag längtar efter en dag i soffan men det tar vi en annan dag, ska skjutsa tillbaka B2 och kanske svänga förbi min häst... Mycket som borde göras.. Energin är inget att hurra för


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar