lördag 20 april 2013

Idag är första dagen i resten av mitt nya liv

Vi har haft arbetsterapeuten här igår, hon kom med lite hjälpmedel till mig som jag behöver oavsett vilken diagnos jag får eller har. På något sätt så blev allt så verkligt, som en rejäl smäll i ansiktet. Man inser att man faktiskt inte har samma förmåga och kraft som innan. Så jag har fått en toaförhöjning och en duschpall! I samma sväng så inser vi att jag har ibland har svårt att orka hålla i tex telefonen som knappt väger något, så problem att orka hålla i en duschslang finns så klart där också och "stativet" är trasigt så den orkar inte hålla i munstycket. Så den behövs bytas ut också. Vi fick reklam om en takdusch och den slog vi till på, så idag var svärfar en ängel och hjälpte oss att installera den. Bjuder på bilder av mitt nya liv


                                 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar