onsdag 17 april 2013

att bita i det sura äpplet

Japp, nu har jag fått bita i det sura äpplet och det är riktigt surt vill jag lova, hela ansiktet skrynklas ihop vill jag lova.
Maken har ringt till Arbetsterapeuten i vårt område och bokat en tid för att få hjälpmedel här hemma. Hon kommer med sin elev imorgon vid 14. Det känns som om jag kapitulerar, jag vill inte behöva ha den här typen av hjälp, vill inte ha toaförhöjningen. Hon hade dessutom frågat maken om vilka hjälpmedel jag redan hade (inga!) och om jag använde rullator.. Enligt den fakta jag hittade från USA så är det ett big NO NO! men hon erkänner att hon inte är så insatt i hms/eds-ht. Hon tog anteckningar på namnet så jag antar att hon kommer att läsa in sig, vi kommer ju antagligen få en "nära" relation. Det är ju hon som har möjlighet att få min vardag att fungera bättre.

Jag vill inte behöva ha dessa hjälpmedel, jag vill inte ha några hjälpmedel! Jag vill INTE ha dessa problem, jag vill ha ett normalt liv med mina barn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar