söndag 3 april 2016

En helg har passerat

Denna helgen skulle egentligen B2 varit här men då hans farfar fyller jämnt så firas tillfället med en kryssning och självklart får B2 vara med och fira. Det är en sån lyx att kunna ha bra relation med sina barns pappa även om man inte är ett par längre. En sån relation gynnar barnen som slipper hamna i kläm så ofta är fallet tyvärr. 
B3 är väll inte så jätte glad över att missa sin bror men har ändå tagit det med ro.
I lördags hängde svärfar och maken om en dörr så att det nu går att stänga dörren ordentligt till B2s rum. Den har tidigare öppnats/stängts inåt i rummet och hans loftsäng har hindrat dörren så den inte går att stänga.
Innan:
Här ser ni att sängen sticker utanför dörrkarmen
Efter:

Idag firade vi även svärfar som fyllde, vi drog dit med rulltårta och en Aladdinask.
Idag har vi (läs maken) även bytt lite gardiner i huset. 
I köket blev det en kappa med blommor i eftersom att lilla Tok-Frans gillar att sitta i fönstret och titta ut, så vi försöker förhindra en katt hängandes i gardinen...

 I vårt sovrum bytte vi ut panelgardiner till vanliga längder som jag köpte via fb grupp.

Maken fick massera in lite voltaren på min ländrygg,  gör väldigt ont och maken märkte att bäckenet är instabilt. När jag sträckte ut mig på sängen och upptäckte att det skiljer nästan 3cm på höger och vänster ben.
Har kontaktat Ortopedtekniska för ett bättre höftbälte än de "vanliga" foglossningsbältet som inte längre ger den stabilitet jag behöver... Vad smidigt de är med "mina vårdkontakter"!! Får se när jag får svar...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar