onsdag 5 november 2014

Rustad till tänderna

Idag var det dags att träffa ortopedtekniska igen, första mötet efter Västerviks resan och hade laddat upp för att behöva argumentera för min sak. Jag var laddad till tänderna med argument och stålsatte mig för en besvikelse....

Besviken blev jag, eller besviken är nog inte rätt ord... Jag blev snopen! Behövde inte tjafsa eller argumentera alls!
Så det mättades ut för en bättre knäortos( den modell jag ville ha), en fotledsortos( den modell jag också ville ha) samt en nackkrage... Sen när vi fått ortoserna och sett att dem funkar så beställer vi till andra knät och foten också...
Nackkragen fick jag med mig hem genast... 
Vi skrattade att jag kommer se ut som robocop när alla är på plats;), utprovaren verkade kunnig om eds vilket jag blev glatt överraskad av...

På det stora så är jag nöjd med dagen.. Det enda jag inte fick igenom var en kompressions dräkt, den finns inte upphandlad i detta landsting tyvärr, men han trodde att jag skulle haft nytta av den...

Ute sjunker nu temperaturen snabbt... Det luktar snö... Snart är vintern här... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar