fredag 28 november 2014

I väntans tider...

Ja nu är vi inne i första advents helgen... Advent betyder ankomst... Alltså kan man säga att man går i väntans tider på julens ankomst eller Jesu födelse beroende på trosriktning...

Här hemma ska maken jobba hela helgen men vi har A1 här hemma istället...
Imorgon ska vi ge oss på att baka pepparkakor som är glutenfria men även hinna med glutenfria lussekatter.
Jag har dessutom handlat klart alla julklappar och slagit in dem :D
Så jag kan nu bara njuta av pusslandet som kvarstår.
Julgardiner, ljusstakar och stjärnor är redan uppe sen tidigare i veckan...

B1 har varit hemma med ont i magen men det avhjälptes av en omgång "sätta-igång-magen"pulver, annars har vi haft möte med antimobbingsteamet med ett knapert resultat men dock ett resultat. En av personerna i teamet uttryckte sig väldigt konstigt/klumpigt och det kommer hen få besked om att det inte var ok.

B2 är hemma i helgen och jag möttes av den största kramen på länge och utropet: 
-vad jag har saknat dig mamma!
Denna ömhetsbetygelse har jag sällan fått höra så jag blev tårögd och stum...
Så vi kramades länge länge...

B3 har haft feber igen och denna gång så fick vi till ett blodprov för att utreda varför han har feber så ofta, periodisk feber? Han har ju feber minst två gånger i månaden.
Dessutom så har vi äntligen hittat en frisör som kunde hantera barn och b3s osäkerhet 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar