tisdag 23 juli 2013

Besök av snickaren

I morse ringde snickaren för att kolla om vi var hemma idag. Givetvis skulle vi vara det, så strax efter kl 10 dök det upp två stycken herrar och började riva den gamla trappan
Bygget går framåt och det är en del utmaningar längs vägen. Jag menar, inget med vårt hus är standard, fanns nog inget som hette standard då...
Solen gassar väldigt hårt och jag tycker synd om våran snickare, en av dem åkte efter att trappan blev fast skruvad och nu pysslar han som stannar med räcken på trappen. Vill inte alls ha någon trapphiss som förstör den nya fina trappan...
Som ni ser så är det bara finliret kvar när det gäller räcket sen tror jag att den kanske är klar. Nu har det mulnat på rätt snabbt den senaste halvtimmen/timmen och jag hoppas innerligt att jag inbillade mig regndroppen som landade på min arm. Det vore ju trevligt om regnet höll sig undan tills trappan är klar. Det kommer några droppar nu och då så nu har vi ställt in elrullen i sitt garage och barnvagnar under tak... 

Så här vacker blev våran nya trapp:
Där blev både ni och jag lurade den var inte alls klar! Det fattas en planka i mitten på det översta trappsteget...Men jag tror ni förstår hur resultatet blir iaf...

26dagar
1timme
55min

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar