onsdag 8 juni 2016

Lovenepal


Prostitution är ett av världens äldsta yrken som fortfarande finns i vår moderna tid. Det finns länder där det är lagligt, att den prostituerade får ha A-skatt sedel odyl. I andra länder är det olagligt och straffbart, i ytterligare andra länder är de förbjuder att köpa och/ eller sälja.
Det finns massor av olika åsikter, synsätt och det är sällan som de är " svart eller vitt".

I Nepal säljs även barnen . Barnen kan vara i alla åldrar och döms i och med detta till ett liv som prostituerad. Jag kan tänka mig att de är ett fruktansvärt liv att leva, ett liv där kroppen inte är sin egen, ett liv med rädslan för att bli misshandlad, utkastad och även dödad.
Det finns en organisation på plats som räddar dessa barn, som ger dem möjligheten att få läka, känna trygghet och bygga upp en självkänslan. Ett arbete som tar tid och är tungt både för kropp och själ. Ett arbete som pågår dygnet runt för dessa eldsjälar och offren.
Ni har säkert hört talas om Lovenepal och deras arbete för de här barnen. Jag skulle vilja uppmuntra er att stödja deras arbete på det sätt som ni kan. Det handlar inte nödvändigtvis om pengar, gå in på Facebook, gilla deras sida och sprid informationen så att så många som möjligt nås av deras budskap.

Jag hittade en sida där en kvinna säljer silversmycken, det är änglar och hela summan de säljs för går direkt till Lovenepal och deras arbete. Hon har både en sida på Facebook som heter Nitras hantverk och en bloggsida
Jag har köpt en som kommer att dyka upp vilken dag som helst, de är så vackra och ett bra pris, sen att hela summan skänks till Lovenepal gör att jag inte tvekade en sekund på att beställa.


Bilden är tagen i från Nitras hantverk

Var med och stöd arbetet för dessa barn... Ge dem livet och sin kropp tillbaka

Swich: tel:123 9005067
Bankgiro: 900-5067

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar