tisdag 14 juni 2016

Först i länet :)

För länge sedan var jag uppe i Stockholm på en informationsträff för rullstolsskolan. Där fick jag för första gången möta smartdrive...
Blev ögonblicklig förälskelse och jag ringde följande dag direkt till CFH (centrum för hjälpmedel) för att fråga om den var upphandlad i vårat län. Mannen i telefonen lät väldigt tveksam men skulle kolla upp detta medans jag väntade i telefonen. Jag hade räknat med ett nej och suckade djupt, döm av min förvåning när han svarade att jo den fanns upphandlad..
Mitt nästa samtal blev direkt till min bästa AT och hon lovade att genast ta tag i saken... Detta var i mars... Igår så fick jag  åka och hämta den... Jag gillar den så mycket! 
Du hänger den på bakaxeln på rullstolen, startar den med knappen sen styr du resten ( övningsläge, vanligt läge) med klockan. Du får fart när du skjuter på och bromsar när du "knackar" på däcken med handen... Den kan även backa!!

Kärleken finns fortfarande där och jag älskar att detta ger mig ännu mer frihet och att jag förhoppningsvis kan lämna tillbaka e-fixen...
En annan sak är att den är så lätt att koppla på/av och den bygger ingen extra vikt när du inte använder den. E-fix är ju alltid tung även om du monterar bort aggregatet och ska verkligen allt bort så får man vara kunnig i att skruva dvs den ska till CFH så deras tekniker får ta bort den. Smartdrive lägger på några gram på det fästet som sitter på bakaxeln, inte är de många gram... Så den blir snabbt och smidig en superlätt rullstol igen...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar