måndag 16 maj 2016

När vinden vänder

Just nu är sommaren som bortblåst... Molnen ligger grå och tunga, regnet smattrar på rutan. Svängningen känns, väldigt väl men försöker att hålla modet uppe. Regnet tar ju bort all pollen i luften, yey!!! Mindre pollen gillas skarpt!

Så för att muntra upp mig själv ska jag göra en lista med saker som jag "gillar" med min problematik och diagnos

• Jag har lärt mig prioritera: vad som egentligen är viktigt i livet? 

• Jag uppskattar familjen mer: jag njuter av barnens olika faser i ålder

• Jag har lärt känna så fantastiska kvinnor och män som jag aldrig skulle ha träffat annars

• Jag har fått ta del av hjälpmedel som förhöjer min livskvalité och ork...

• Jag har blivit en grymt duktig skådespelare: Har lärt mig dölja smärtan och bara de som verkligen känner mig ser igenom masken

• Jag har påbörjat resan mot att lära mig lyssna på min kropp och agera därefter. Det är en lång väg kvar men jag är påväg...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar